Υποστήριξη θετών και ανάδοχων γονέων

αναδοχή και υιοθεσία
επιλογές και σχέσεις καρδιάς!

Ατομική και οικογενειακή υποστήριξη και συμβουλευτική Ομάδες υποστήριξης και συνεχιζόμενης φροντίδας σε θετούς και ανάδοχους γονείς. Η φροντίδα του παιδιού μου και  η ανακάλυψη του γονεϊκού εαυτού μου…

Η αναδοχή και η υιοθεσία είναι μια μοναδική εμπειρία στην οποία οι γονείς και τα παιδιά   χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης, ασφάλειας, φροντίδας και αγάπης.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε γονείς που μεγαλώνουν το ανάδοχο  ή θετό παιδί τους και επιθυμούν να φροντίσουν και να ενδυναμώνουν  συνεχώς τη μοναδική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσά τους.

Αυτή σχέση  αντιμετωπίζει συνεχώς προσκλήσεις γιατί καθώς αναπτύσσεται το παιδί, αναπτύσσεται και ο γονιός ως γονιός και ως άνθρωπος, αναπτύσσεται και η σχέση μεταξύ γονέα και παιδιού και συνεχώς προκύπτουν καινούργιες ανάγκες και ερωτήματα….

Ατομική και οικογενειακή  υποστήριξη

Στις Συνηχήσεις παρέχονται θεραπευτικές ή συμβουλευτικές ηπηρεσίες για  τους γονείς προκειμένου να διαχειριστούν δυσκολίες που προκύπτουν στην  σ΄χεση τους με το ανάδοχο ή το θετό παιδί.

Πολύ συχνά οι θετοί ή οι ανάδοχοι γονείς χρειάζεται να απαντήσουν σε  ερωτήματα σχετικά με  την αναδοχή ή την τεκνοθεσία του παιδιού, να εντάξουν το παιδί στο ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ή να διαχειριστούν εσωτερικές συγκρούσεις και δύσκολα συναισθήματα, όπως είναι ο  φόβος ή η αγωνία για μεγάλωμα του παιδιού και τη σχέση μαζί του.

Οι θεραπευτές και οι θεραπεύτριες που εργάζονται με τους θετούς και τους ανάδοχους γονείς διαθέτουν εξειδικευμένη εμπειρία και γνώση σε αυτά τα πεδία την οποία αξιοποιούν για να δημιουργήσουν ένα  πεδία ασφάλειας και διαλόγου στο οποίο οι γονείς θα αναδείξουν τα αποθέματα, τις δυνάμεις και τις αξίες τους προκειμένου να  μπορέσουν να υποστηρίξουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους για το μέλλον.

Στις συναντήσεις οι γονείς θα έχουν επίσης την ευκαιρία να συνομιλήσουν για τις ενδο-οικογενειακές σχέσεις, για την επικοινωνία ή την επίλυση συγκρούσεων.

Οι υπηρεσίες διαφοροποιούνται και εξειδικεύονται ανάλογα με τη μορφή της οικογένειας, (μονογονεικότητα ή ζευγάρι γονέων.

Ομαδική υποστήριξη

Μια ομάδα γονέων με κοινό γνώρισμα και αξία την αναδοχή/τεκνοθεσία θα μπορέσει να αποτελέσει  έναν κοινό τόπο συνάντησης, ασφάλειας, διαλόγου,  συνδιαλλαγής, εξέλιξης και ανάπτυξης, ο οποίος:   

  • Δίνει τη δυνατότητα προβληματισμού και αναστοχασμού για το τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στην οικογένεια, καθώς τα μέλη εξελίσσονται σε συνανάπτυξη  το ένα με το άλλο
  • Δημιουργεί ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης και ασφάλειας, προκειμένου να ανακαλύψουν οι ίδιοι οι γονείς τις δυνάμεις τους και να συνδεθούν αυθεντικά με τον εαυτό τους και τα παιδιά τους
  • Ενθαρρύνει και κινητοποιεί προς την ανάπτυξη, ώστε οι ίδιοι οι γονείς, αφού συνδεθούν με τα όνειρα που έχουν για την οικογένειά τους, να μπορέσουν να δράσουν μετασχηματιστικά προς την εκπλήρωση των ονείρων τους 
  • Αξιοποιεί προσωπικές εμπειρίες, αποθέματα, δυνάμεις, γνώσεις, ικανότητες, αφηγήσεις και τη δημιουργικότητα των γονέων

      Σκοπός:

  • Ενδυνάμωση των ανάδοχων/θετών γονέων στον γονεϊκό τους ρόλο
  • Ενίσχυση του συναισθηματικού δεσμού με το παιδί
  • Δημιουργία σχέσεων ασφάλειας και εμπιστοσύνης μέσα στην οικογένεια
  • Ενίσχυση αυτοεκτίμησης γονέων και παιδιών
  • Αύξηση ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών
  • Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων – Βελτίωση επικοινωνίας

Προσέγγιση: Συνθετικό Συστημικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης

Το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει έμφαση στη σύνδεση με τα αποθέματα των ανθρώπων, τα επιτεύγματα και τις ικανότητές τους και την αξιοποίηση αυτών για την επίτευξη των στόχων και των ονείρων τους.

Αξιοποιούνται τεχνικές ψυχοεκπαίδευσης για την ενίσχυση των γονεϊκών δεξιοτήτων  στη θετική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και για τον αναστοχασμό ως προς την εκμάθηση νέων προτύπων συμπεριφοράς.

Θεματικές:

  • Η αναδοχή/τεκνοθεσία ως πράξη φροντίδας, ως επανορθωτική εμπειρία για τα παιδιά και ως αμοιβαίο δώρο μεταξύ όλων των μελών
  • Ενίσχυση του συναισθηματικού δεσμού με το παιδί μέσα από καθημερινές πρακτικές
  • Λειτουργίες της οικογένειας ως πηγές ασφάλειας (ρουτίνες/ τελετουργικά, όρια, επικοινωνία).
  • Διαπαιδαγώγηση με θετικό πρόσημο (αξιοποίηση των φυσικών συνεπειών στη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών)
  • Εστίαση στις ποιότητες της μοναδικής σχέσης γονέα – παιδιού (γενναιοδωρία, αγάπη, φροντίδα)
  • Σύνδεση των γονέων με τις πλευρές του δικού τους εαυτού που αναγνωρίζουν ως ικανότητες και αποθέματα (πολυφωνικός γονεϊκός εαυτός)
  • Η φροντίδα του γονεϊκού εαυτού ως προϋπόθεση για τη φροντίδα προς το παιδί
  • Συνομιλίες των μελών του οικογενειακού συστήματος για τα «δύσκολα θέματα», όπως η συζήτηση για τους βιολογικούς γονείς, τα συναισθήματα των παιδιών για την αναδοχή/τεκνοθεσία στα διάφορα εξελικτικά στάδια, καθώς και το πώς μπορούν οι ανάδοχοι/θετοί γονείς να αποτελέσουν γέφυρα για να συνδεθεί το παιδί με τις ρίζες του
  • Κλινικά αναπτυξιακά ζητήματα που σχετίζονται με την αναδοχή/τεκνοθεσία
  • Η δημιουργία συνεκτικής ταυτότητας του παιδιού με την πρακτική των Lifebooks και του οικογενειακού ημερολογίου
  • Οι γονείς ως «συνδετικός χώρος» ανάμεσα στην κουλτούρα καταγωγής και στην κουλτούρα της οικογένειας για τη σημασία του «ανήκειν»
  • Τα όνειρα των γονέων για την οικογένειά τους ως πηγή δύναμης και έμπνευσης κατά την ανάπτυξη της γονεϊκότητάς τους.

https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxologias/oikogeneia-kai-paidi/goneis/8337-synexizomeni-endynamosi-kai-frontida-anadoxon-goneon-me-vasi-to-synthetiko-systimiko-montelo-kataksiotikis-diereynisis.html

Συντονισμός

Γκότσης Ηλίας : Κοινωνιολόγος-Οικογενειακός θεραπευτής. Επιστημονικά Υπεύθυνος των ΣΥΝΗΧΗΣΕΩΝ

Ιωάννα Παπαδοπούλου: Ψυχολόγος Οικογενειακή Θεραπεύτρια

Άμισθοι επιστημονικοί συνεργάτες

Χριστίνα Μουτσοπούλου: Ψυχολόγος- Οικογενειακή θεραπεύτρια

Αφροδίτη Μαλούχου : Κοινωνική Λειτουργός
Msc  Κοινωνική & Εκπαιδευτική Πολιτική- υποψήφια Δρ. Αντεγκληματικής Πολιτικής

Χαρά Γαλανού : Νομικός- Νομική συμβουλευτική

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *