Η ατομική και ομαδική συμβουλευτική σε γονείς
Οι ΣΥΝΗΧΗΣΕΙΣ ανακοινώνουν την έναρξη του σεμιναρίου για επαγγελματίες που εργάζονται συμβουλευτικά ή θεραπευτικά με γονείς.
Στην εποχή μας η γονεικότητα γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη με αποτέλεσμα οι γονείς να αναζητούν υποστήριξη για μια σειρά από ζητήματα που αντιμετωπίζουν με τα παιδιά τους όπως λ.χ. σχολική αποτυχία, συναισθηματική απόσυρση, έλλειψη επικοινωνίας, επιθετικότητα, ΔΕΠΥ, διαχείριση απωλειών κ.α.
Το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί σε 10 θεματικά Σαββατοκύριακα, (μια φορά /μήνα) και περιλαμβάνει:
Θεωρητικές παρουσιάσεις
Βιωματικά εργαστήρια
Εποπτεία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑΣ 2024-2025
1ο Σ/Κ 21.9.2024 & 22.9.2024 | |
Σάββατο, 21.9.2024 | |
10:00 – 12:30 | Γνωριμία – Σύνδεση – Δημιουργώντας τοπία ασφάλειας στην ομάδα – Δημιουργώντας τοπία ασφάλειας στην οικογένεια Βιωματικό Εργαστήριο Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
12:30 – 13:00 | Διάλειμμα |
13:00 – 16:00 | Εισαγωγή στην αξιοποίηση της προσέγγισης της καταξιωτικής συστημικής διερεύνησης και του αναστοχασμού στην ατομική και ομαδική συμβουλευτική γονέων Θεωρητική παρουσίαση και βιωματικό εργαστήριο Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
Κυριακή, 22.9.2024 | |
09:30 – 12:00 | Πολιτιστικές οικοθεωρίες και μορφές οικογένειας στην μετα-νεωτερικότητα. Βιωματικό εργαστήριο για τις μορφές οικογένειας – Ντιμπέιτ Η. Γκότσης |
12:00 – 12:30 | Διάλειμμα |
12:30 – 15:30 | Αναπτυξιακά στάδια της οικογένειας (Ο κύκλος ζωής της οικογένειας) Θεωρητική παρουσίαση και βιωματικό εργαστήριο Α. Κιαπόκα |
2ο Σ/Κ 19.10.2024 & 20.10.2024 | |
Σάββατο, 19.10.2024 | |
10:00 – 11:00 | Εισαγωγή στην συστημική επιστημολογία Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
11:00 – 14:00 | Επιστημολογία και μεθοδολογία της εκπαίδευσης (Bowen, Maturana, Bateson) Θεωρητικές παρουσιάσεις και βιωματικό εργαστήριο Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
14:00 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:30 | Συμβουλευτική γονέων Α. Μαρκουίζου Γκίκα |
Κυριακή, 20.10.2024 | |
10:00 – 12:00 | Αναπτυξιακά στάδια & γονεϊκότητα |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Αναπτυξιακά στάδια & γονεϊκότητα |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:30 | Η έννοια του συστημικού πλαισίου. Τα όρια και η σημασία τους στην οικογενειακή ζωή Θεωρητική παρουσίαση και βιωματικό εργαστήριο Η. Γκότσης |
3ο Σ/Κ 16.11.2024 & 17.11.2024 | |
Σάββατο, 16.11.2024 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:15 | Βασικές Αρχές για το χτίσιμο μιας λειτουργικής οικογένειας Α. Μαρκουίζου Γκίκα |
13:15 – 14:00 | Διάλειμμα |
14:00 – 16:00 | Επικοινωνία στην οικογένεια Α. Κιαπόκα |
Κυριακή, 17.11.2024 | |
10:00 – 12:00 | Βασικός συναισθηματικός δεσμός & γονεϊκότητα |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Βασικός συναισθηματικός δεσμός & γονεϊκότητα |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:30 | Αξιοποιώντας τη θεωρητική γνώση στην πράξη. Βιωματικό Εργαστήριο Προσομοίωσης Συνεδρίας Συμβουλευτικής Γονέων – Περσόνα Η. Γκότσης |
4ο Σ/Κ 21.12.2024 & 22.12.2024 | |
Σάββατο, 21.12.2024 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:15 | Ο ρόλος των γονέων στη Σεξουαλική εκπαίδευση των παιδιών |
13:15 – 13:40 | Διάλειμμα |
13:40 – 16:00 | Θετική προσέγγιση στη σεξουαλικότητα – Σεξουαλική Aυτενέργεια (Sexual Agency) |
Κυριακή, 22.12.2024 | |
10:00 – 12:00 | Σεξουαλικότητα και ταυτότητα φύλου. Μορφές οικογένειας σε σχέση με τη σεξουαλικότητα - Υποστήριξη ομόφυλων γονέων Ε. Σπίνου (πρώτο μέρος) |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Υποστήριξη γονέων με ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά. Η σημασία της προσέγγισης affirmative therapy Ε. Σπίνου |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 17:30 | Συμβουλευτική γονέων με ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά – Συνηχήσεις Βιωματικό εργαστήριο – Παρακολούθηση βίντεο οικογενειακής συνεδρίας Η. Γκότσης |
5ο Σ/Κ 18.1.2025 & 19.1.2025 | |
Σάββατο, 18.1.2025 | |
10:00 – 11:30 | Ομαδική συμβουλευτική σε γονείς (βασικές αρχές και προσομοιώσεις) |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 14:00 | Ομαδική συμβουλευτική σε γονείς (βασικές αρχές και προσομοιώσεις) |
14:00 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:00 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
Κυριακή, 19.1.2025 | |
10:00 – 11:30 | Ομαδική συμβουλευτική σε γονείς (βασικές αρχές και προσομοιώσεις) |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 14:15 | Ομαδική συμβουλευτική σε γονείς (βασικές αρχές και προσομοιώσεις) |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:00 | Εποπτεία |
6ο Σ/Κ 15.2.2025 & 16.2.2025 | |
Σάββατο, 15.2.2025 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 14:45 | Άγγιγμα και όρια: Πρόληψη σεξουαλικής παιδικής κακοποίησης & σεξουαλική διαπαιδαγώγηση Λ. Λυκομήτρου |
14:45 – 15:00 | Διάλειμμα |
15:00 – 16:30 | Διαζύγιο και οικογένεια Α. Κιαπόκα |
Κυριακή, 16.2.2025 | |
10:00 – 12:00 | Σεξουαλική κακοποίηση |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Η βία στην εφηβεία (παραβατικότητα ανηλίκων) |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:30 | Δουλεύοντας με την βία στην Οικογένεια Βιωματικό εργαστήριο – Προσομοίωση Η. Γκότσης |
7ο Σ/Κ 15.3.2025 & 16.3.2025 | |
Σάββατο, 15.3.2025 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:15 | Απώλεια & οικογένεια – Το πένθος στην οικογένεια (παρουσίαση και βιωματικό εργαστήριο) |
13:15 – 13:35 | Διάλειμμα |
13:35 – 16:00 | Απώλεια & οικογένεια – Το πένθος στην οικογένεια (παρουσίαση και βιωματικό εργαστήριο) |
Κυριακή, 16.3.2025 | |
10:00 – 12:00 | Απώλεια & οικογένεια – Το πένθος στην οικογένεια |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Οικογένεια και τεκνοθεσία |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:00 | Δουλεύοντας με Ανάδοχους και Θετούς Γονείς |
8ο Σ/Κ 26.4.2025 & 27.4.2025 | |
Σάββατο, 26.4.2025 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:45 | Συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν σχολική αποτυχία Ε. Φιλανθρωποπούλου |
13:45 – 14:00 | Διάλειμμα |
14:00 – 16:00 | Συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν σχολική αποτυχία – Πρακτικές Εφαρμογές Ε. Φιλανθρωποπούλου |
Κυριακή, 27.4.2025 | |
10:00 – 12:00 | Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΕΠΥ, ΑΥΤΙΣΜΟΣ, κτλ.) |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:00 | Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΕΠΥ, ΑΥΤΙΣΜΟΣ, κτλ.) |
14:00 – 14:15 | Διάλειμμα |
14:15 – 16:30 | Εποπτεία Η. Γκότσης |
9ο Σ/Κ 17.5.2025 & 18.5.2025 | |
Σάββατο, 17.5.2025 | |
10:00 – 11:30 | Διεργασία ομάδας Α. Κιαπόκα |
11:30 – 11:45 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:30 | Η κατανόηση των επιδράσεων του πρώιμου τραύματος στα παιδιά Κ. Μπλέτσος |
13:30 – 14:00 | Διάλειμμα |
14:00 – 16:00 | Η κατανόηση της έννοιας του μετατραυματικού στρες Φροντίδα του τραύματος στην οικογένεια Κ. Μπλέτσος |
Κυριακή, 18.5.2025 | |
10:00 – 12:00 | Πρώιμο τραύμα στην παιδική ηλικία |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Εφηβεία και εξαρτητικές συμπεριφορές |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:30 | Εποπτεία Η. Γκότσης |
10ο Σ/Κ 21.6.2025 & 22.6.2025 | |
Σάββατο, 21.6.2025 | |
10:00 – 12:00 | Εφηβεία και εξαρτητικές συμπεριφορές (β’ μέρος) |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:15 | Εφηβεία και εξαρτητικές συμπεριφορές (β’ μέρος) Η. Γκότσης |
14:15 – 14:30 | Διάλειμμα |
14:30 – 16:00 | Εποπτεία Η. Γκότσης |
Κυριακή, 22.6.2025 | |
10:00 – 11:30 | Το μοντέλο της της Μη Βίαιης Αντίστασης (NVR) |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
11:45 – 13:15 | Το μοντέλο της της Μη Βίαιης Αντίστασης (NVR) |
13:15 – 14:00 | Διάλειμμα |
14:00 – 16:00 | Το μοντέλο της της Μη Βίαιης Αντίστασης (NVR) |
Συνάντηση Ολοκλήρωσης 5.7.2025 | |
Σάββατο, 5.7.2025 | |
10:00 – 12:00 | Γονεϊκότητα – Burn out – Ψυχική ανθεκτικότητα και ταλαντώσεις στο διαλογικό φάσμα Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
12:00 – 12:15 | Διάλειμμα |
12:15 – 14:00 | Γονεϊκότητα – Burn out – Ψυχική ανθεκτικότητα και ταλαντώσεις στο διαλογικό φάσμα Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
14:00 – 15:00 | Διάλειμμα |
15:00 – 18:00 | Βιωματικό εργαστήριο ολοκλήρωσης Η. Γκότσης, Α. Κιαπόκα |
Σύντομη περιγραφή του προγράμματος: Η ατομική και ομαδική συμβουλευτική σε γονείς
Διαβάστε επίσης, “Ο αντίκτυπος της γονικής εξουθένωσης: Τι προτείνει η ψυχολογική έρευνα για το πώς να το αναγνωρίσουμε και να το ξεπεράσουμε;”
Η βασική παραδοχή στην οποία στηρίζεται το πρόγραμμα είναι ότι στην πραγματικότητα που ζούμε το να είναι κανείς γονιός γίνεται όλο και πιο σύμπλοκο. Τα παιδιά εμφανίζουν, ιδιαίτερα μετά την καραντίνα, πολλά συναισθηματικά και ψυχικά προβλήματα και οι ίδιοι οι γονείς αισθάνονται αδύναμοι να τα διαχειριστούν με αποτέλεσμα να αναζητούν υποστήριξη σε επαγγελματίες ή σε Κέντρα που υποστηρίζουν το παιδί, δίχως ωστόσο, οι επαγγελματίες να έχουν μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση για μια σειρά από ζητήματα που συνδέονται με το ρόλο του γονέα. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να παράσχει μια ολοκληρωμένη εκπαιδευση ώστε τα άτομα που συμμετάσχουν σε αυτό να έχουν, μετά την ολοκλήρωσή του, εκείνες τις απαιτούμενες δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να παράσχουν ατομική και ομαδική συμβουλευτική με ασφάλεια.
Ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
Το πρόγραμμα στηρίζεται στην καταξιωτική συστημική διερεύνηση. Ωστόσο οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδεύτριες θα παρουσιάσουν τις θεματικές ενότητες μέσα από την δική τους θεωρητική αντίληψη. Ετσι η προσέγγιση του φαινομένου θα είναι πλουραλιστική Προκειμένου να εξασφαλιστεί η σύνθεση των διαφορετικών προσεγγίσεων προβλέπεται ο ρόλος συντονίστριας της εκπαίδευσης, η οποία θα έχει την ευθύνη για την διεργασία της ομάδας των εκπαιδευόμενων, τον συντονισμό των εξωτερικών συνεργατών και την ατομική υποστήριξη των εκπαιδευόμενων αν αυτή χρειαστεί!
Η συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς που τα παιδιά τους έχουν αυτισμό ή ΔΕΠΥ
Η χρήση ουσιών στην εφηβεία
Η θεωρία της προσκόλλησης
Η συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς που τα παιδιά έχουν βίαιη συμπεριφορά ή σχολική αποτυχία
Τα όρια και η σημασία τους στην αποτελεσματική λειτουργία του γονεικού ρόλου
Ζητήματα που συνδέονται με τη σεξουαλικότητα και την ταυτότητα φύλου
Υποστήριξη ομόφυλων γονέων
Υποστήριξη γονέων με ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά. Η σημασία της προσέγγισης affirmative therapy
Υποστήριξη οικογενειών με αναδοχή ή υιοθεσία
Υποστήριξη μονογονεικών οικογενειών
Υποστήριξη γονέων που βιώνουν πενθος
Ζητήματα που αφορούν στα βασικά δικαιώματα του παιδιού
Διαχείριση και αντιμετώπιση φαινομένων κακοποίησης και παραμέλησης του παιδιού
Ενδυνάμωση και φροντίδα των γονέων που βιώνουν ματαίωση και συναισθηματική απο-επένδυση στο γονεικό ρόλο
Επικοινωνία στην οικογένεια
Επαρκής κατανόηση των βιωμάτων οικογενειών που έχουν παιδιά ΑΜΕΑ ή παιδιά με αυτισμό
Ο πολυφωνικός εαυτός των γονέων και οι αναδυόμενες ταυτότητες
Η σημασία του διαλόγου και η μη βίαιη επικοινωνία
Υποστήριξη γονέων που έχουν βιώσει χωρισμό και διαζύγιο
Η σημασία της συντροφικής σχέσης και οι επιδράσεις της στις ποιότητες που ασκείται ο γονικός ρόλος
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
απόφοιτους ψυχολογίας
άτομα που έχουν ολοκληρώσει μια εκπαιδευση σε κάποια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση
κοινωνικούς λειτουργούς
σχολικούς ψυχολόγους
λογοθεραπευτές/τριες
παιδαγωγούς και άλλες ειδικότητες που στο πλαίσιο της εργασίας τους εργάζονται συμβουλευτικά με γονείς
Η ομάδα μας
Ηλίας Γκότσης, Κοινωνιολόγος-Συστημικός ψυχοθεραπευτής, συγγραφέας. επιστημονικά υπεύθυνος στις ΣΥΝΗΧΗΣΕΙΣ
Μπλέτσος Κωνσταντίνος,Ψυχολόγος (M.Sc, BA), Συστημικός Οικογενειακός θεραπευτής. Εργάζεται στην Ψυχιατρική Παιδιών και Εφήβων του Σισμανόγλειου – Αμ. Φλέμινγκ ΓΝΑ. Είναι επιστημονικά υπεύθυνος των ξενώνων μακροχρόνιας φιλοξενίας εφήβων με ψυχιατρικές διαταραχές ” Όρμος” και “Το Σπίτι” στην Παλλήνη, επιστημονικός συνεργάτης και μέλος της θεραπευτικής ομάδας του Ελληνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών και εισηγητής σε θέματα Ψυχολογίας του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης. Έχει εκπαιδευτεί στην τραυματοθεραπεία, στην συστημική ψυχοθεραπεία και στις διατροφικές διαταραχές
Αιμιλία Μαρκουίζου Γκίκα ,Μ.Α. Ψυχολόγος/ Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια/ Σύμβουλος Τοξικοεξάρτησης με πολύετή εμεπιρία στην πρόληψη και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και στην δουλειά με ομάδες γονεών
Εύα Φιλανθρωποπούλου, Σχολική Ψυχολόγος, Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων
Λίνα Λυκομήτρου, Ψυχολόγος ,εκπαιδευόμενη στην Τραυματοθεραπεία EMDR. Ασχολείται με την παιδική σεξουαλική κακοποίηση και έχει δημιουργήσει την ομάδα «Άγγιγμα και Όρια». Εργάζεται με την πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης με γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά
Εύα Σπίνου, Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του Παντείου Πανεπιστημίου. Εκπαιδεύτηκε στο Λονδίνο πάνω στις Θεραπευτικές Ομάδες για Σεξουαλικές Μειονότητες (Therapeutic groups on Sexual Minorities). Επίσης, ολοκλήρωσε την Εκπαίδευση στην Θεραπεία Μετατραυματικού Στρες (Bodynamic PTSD Training), όπως και την βασική εκπαίδευση στην Σωματοδυναμική Ψυχοθεραπεία (Bodynamic Foundation Training). Εξειδικεύεται στην Συμβουλευτική σε θέματα Σεξουαλικού προσανατολισμού και Ταυτότητας φύλου και η θεραπευτική της προσέγγιση βασίζεται στην Ολιστική θεώρηση του Ανθρώπου ως Σώμα-Νους-Πνεύμα, κατά την οποία η ύπαρξη δυναμικής ισορροπίας ανάμεσα σε αυτούς τους παράγοντες επιτρέπει στο άτομο να ζει δημιουργικά και ελεύθερα, σύμφωνα με τις πεποιθήσεις και τις επιδιώξεις του. Στην πράξη, η προσέγγισή της στη συμβουλευτική και την ψυχοθεραπεία είναι συνθετική κι ενσωματώνει στοιχεία από τις ανθρωπιστικές προσεγγίσεις, γνωσιακές-συμπεριφοριστικές τεχνικές και άλλα εργαλεία από διάφορες μεθόδους προσωπικής ανάπτυξης. Έχει ξεκινήσει την ιδιωτική της πρακτική από το 2009 και προσφέρει τις υπηρεσίες της μέσα από ατομικές συνεδρίες, συμβουλευτική σχέσεων και ομάδες αυτογνωσίας. Επίσης, συντονίζει επιμορφώσεις επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου μέσω σεμιναρίων αλλά και εποπτείας.
Από το 2014 συνεργάζεται με το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Colour Youth» στο πλαίσιο του προγράμματος «Πες το σ’εμάς» (https://www.colouryouth.gr/pes-to-se-emas/), παρέχοντας δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα που έχουν υποστεί ομο-/ αμφί-/ τρανσ- φοβική βία ή/και διακρίσεις.
Επίσης, από το 2016 συντονίζει την ομάδα «Υπερήφανοι Γονείς» (https://www.facebook.com/proudparentsgreece/), ομάδα γονέων με ΛΟΑΤ+ παιδιά, η οποία έχει ως στόχο την ενδυνάμωση και την επιμόρφωση των γονέων σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου.
Διαβάστε περισσότερα: https://www.evaspinou.com/viografiko/
Επιστημονική ευθύνη, επιστημονικός σχεδιασμός και εποπτεία της εκπαιδευτικής δράσης : Γκότσης Ηλίας
Έναρξη- λήξη εκπαιδευτικού προγράμματος: Σεπτέμβριος – λήξη Ιούλιος
Τόπος υλοποίησης: Θα υλοποιηθούν δυο σεμινάρια. Ενα σεμινάριο θα υλοποιηθεί δια ζώσης στις ΣΥΝΗΧΗΣΕΙΣ, Ίωνος Δραγούμη 44 Αθήνα και ένα πρόγραμμα θα υλοποιηθεί διαδικτυακά για τα άτομα που διαμένουν στην περιφέρεια.
Επικοινωνία: info@synixiseis.gr