Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Συναισθηματική αγωγή στην τάξη

Η συναισθηματική αγωγή μέσα στην τάξη με παιχνίδια

Μέσα στους δυστοπικούς καιρούς που ζούμε, οι εκπαιδευτικοί και οι εμψυχωτές καλούνται καθημερινά να δώσουν λύσεις και απαντήσεις, που θα υποστηρίξουν τα παιδιά, σε πολλαπλά επίπεδα.

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να τους ενδυναμώσει, ενισχύοντας τον συμβουλευτικό τους ρόλο, με καλλιτεχνικές δραστηριότητες και παιχνίδια που θα δώσουν χώρο στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα συναισθήματα τους και θα τα βοηθήσει να επιλύσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μέσα και έξω από το σχολείο.

Βασική περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Ομαδικά παιχνίδια
  • Θεατρικό παιχνίδι
  • Εικαστικά
  • Βιωματικές ασκήσεις εκπαίδευσης στην ενεργή ακρόαση
  • Παιχνίδια και δραστηριότητες επίλυσης συγκρούσεων, αποκλεισμού, εκφοβισμού και πένθους
  • Δημιουργικές δραστηριότητες για την αναγνώριση και την αποδοχή των συναισθημάτων με κύριο άξονα το προβολικό αντικείμενο μέσα από την διαθεματική προσέγγιση και την έρευνα δράσης
  • Παιχνίδια και δραστηριότητες ενδυνάμωσης
  • Βιωματικά εργαστήρια για την δυναμική και τους ρόλους μέσα στην ομάδα

Ανάπτυξη του προγράμματος

Το πρόγραμμα  θα έχει σαν αφετηρία, ένα αντικείμενο από την φύση, στο οποίο δεν θα έχει υπάρξει ανθρώπινη παρέμβαση π.χ. ένα κοχύλι, το οποίο θα αξιοποιηθεί σε όλη την διάρκεια του προγράμματος. Κάθε φορά με ένα διαφορετικό καλλιτεχνικό εργαστήριο, θα δίνεται σώμα και φωνή στο αντικείμενο για να εκφραστεί η σύνδεση που έχει αυτό, με τον εσωτερικό κόσμο του ατόμου.Η δημιουργική γραφή, η ζωγραφική, ο πηλός, ο χορός, η μυθοπλασία, το θέατρο  θα γίνουν ταυτόχρονα τόπος καλλιτεχνικής δημιουργίας και επαφής με το συναίσθημα. Στην ολοκλήρωση του προγράμματος, το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που θα προκύψει, θα είναι ένα ολοκληρωμένο θεατρικό έργο που θα έχει δημιουργηθεί από την διαδρομή των μελών της ομάδας με αφορμή αντικείμενο τους. Ταυτόχρονα η ανελικτική πορεία, από την αρχή της εκπαίδευσης μέχρι την ολοκλήρωση, θα επιφέρει στα μέλη της ομάδας συναισθηματική ενημερότητα και δεξιότητες αυτορρύθμισης.

Προσεγγίσεις και τεχνικές που θα αξιοποιηθούν

Στο πρόγραμμα θα εργαστούμε αξιοποιώντας εικαστικά μέσα, ομαδικά παιχνίδια, τεχνικές παραστατικών τεχνών, πρακτικές από την Καταξιωτική Συστημική διερεύνηση το Play back theater και την παιδαγωγική υλοποίησης

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει 9 εργαστήρια

ένα Σάββατο το μήνα, από Οκτώβρη μέχρι Μάιο : από τις 10.00 π.μ. έως 14.00 μ.μ.

Θα διεξαχθεί δια ζώσης, με την τήρηση των μέτρων προστασίας.

Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να τροποποιηθεί,ανάλογα με τις συνθήκες της πανδημίας.

Τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες είναι δομημένες έτσι ώστε αν χρειαστεί να μεταφερθεί από το δια ζώσης στο διαδίκτυο το πρόγραμμα όχι μόνο να μην διακοπεί, αλλά να λειτουργήσουν ως συνδετικός κρίκος.

Αναλυτική παρουσίαση

Πρώτο εργαστήριο: Γνωριμία της ομάδας-Συμβόλαιο

Στόχος είναι να παίξουμε και μέσα από το παιχνίδι να δούμε

πως προκύπτει το συμβόλαιο της ομάδας.

Δεύτερο εργαστήριο:

α’ μέρος: Ενεργή ακρόαση

Εισαγωγή στην «ακοή». Πως να ακούμε με «ανοιχτά» αφτιά

για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά.

β’ μέρος: Γνωριμία με το αντικείμενο και σύνδεση με την Λογοτεχνία

Τρίτο εργαστήριο:

α΄ μέρος: Η δυναμική της ομάδας και οι ρόλοι με κύριο ζητούμενο

την λειτουργική επικοινωνία των μελών της.

β’ μέρος: Ζωγραφική

Τέταρτο εργαστήριο:

α΄ μέρος: Η χαρτογράφηση των συναισθημάτων και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης μέσα στην ομάδα

β’ μέρος: Πηλός

Πέμπτο εργαστήριο:

α’ μέρος: Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών

Εμπειρίες παιδιών και εμπειρίες ενηλίκων ομοιότητες και διαφορές

Συνκατασκευάζοντας λύσεις με σεβασμό και φαντασία

β΄ μέρος: Χορός

Έκτο εργαστήριο:

α΄ μέρος: Συγκρούσεις και η σχεσιακή δυναμική

β’ μέρος: Θέατρο-θεατρικός χαρακτήρας

Έβδομο εργαστήριο:

α’ μέρος: Εκφοβισμός και αποκλεισμός.

Διαχείριση της εκφραζόμενης βίας στην σχολική κοινότητα

β΄ μέρος: θεατρικός αυτοσχεδιασμός

Όγδοο εργαστήριο:

α’ μέρος: Κλεισίματα-αποχαιρετισμοί-αποχωρισμοί-πένθος

β΄ μέρος: Μυθοπλασία

Ένατο μέρα

Παρουσιάσεις των έργων και κλείσιμο του κύκλου

Κιβωτού Αγγελική

Θεατροπαιδαγωγός-ηθοποιός,

Συγγραφέας θεατρικών για παιδιά

Μιρέλλα Κορομπίλια

Ψυχολόγος-συστημική ψυχοθεραπεύτρια

Κόστος κάθε εργαστηρίου 50€

Χώρος υλοποίησης : Λεωφόρος Βασιλέως Αλεξάνδρου 6, Καισαριανή.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *