Οι λέξεις μας δημιουργούν κόσμους και οι άνθρωποι είμαστε ταυτόχρονα συμμετέχοντες, σημασιολόγοι και δημιουργοί τους!

Έτσι έχει μια μεγάλη αξία πως χρησιμοποιούμε τις λέξεις και τη γλώσσα για να προσεγγίσουμε τους άλλους και ιδιαίτερα τα παιδιά, απέναντι στα οποία έχουμε μια ηθική και σχεσιακή ευθύνη.

Αυτή η ευθύνη θέτει σε προτεραιότητα την αισθητική της γλώσσας με την οποία συνδεόμαστε με τα παιδιά, αλλά και πως βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι μπορούν να πληγώσουν άλλα παιδιά μέσα τη χρήση μιας βίαιης γλώσσας την οποία συχνά έχουν βιώσει και τα ίδια.

Μια σπουδαία έννοια στην καταξιωτική συστημική διερεύνηση που μας βοηθά να καταλάβουμε την σημασία της σχεσιακής ευθύνης αντί για αυτό που ο κυρίαρχος λόγος προσδιορίζει ως ατομική ευθύνη είναι η Σχεσιακή Υπευθυνότητα, η οποία αφορά τα ακόλουθα:

  • στην ηθική ευθύνη για την συμμετοχή μας σε μια σχεσιακή πραγματικότητα και την συνκατασκευή του συναισθηματικού πεδίου
  • στην επίγνωση  ότι καθώς ζούμε μέσα στην   γλώσσα κατασκευάζουμε τον κόσμο και την πραγματικότητα με την γλώσσα
  • στο γεγονός ότι έχουμε ευθύνη για την συνεισφορά μας σε μια διαλογική πραγματικότητα
  • στην σημασία του  να είμαστε ενήμεροι ότι  ο  τρόπος που μιλάμε επηρεάζει τις ζωές και τις ταυτότητες των ανθρώπων με τους οποίους συν-διαλεγόμαστε
  • στην σπουδαιότητα που έχουν οι  πράξεις, οι κατασκευές/αναπαραστάσεις και οι  λέξεις  που χρησιμοποιήσουμε  προκειμένου να επικοινωνήσουμε  με τους άλλους ανθρώπους

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *