Εκπαιδευτική δράση “Η αξιοποίηση της καταξιωτικής- συνεργατικής και διαλογικής προσέγγισης στην ψυχοθεραπεία, τη συμβουλευτική και τον συντονισμό των ομάδων στο κλινικό πεδίο. Συν- δημιουργώντας σχέσεις και διαλόγους για την ψυχική ανθεκτικότητα, τα αποθέματα και το νόημα»

  • από

“Η αξιοποίηση της καταξιωτικής- συνεργατικής και διαλογικής προσέγγισης στην ψυχοθεραπεία, τη συμβουλευτική και τον συντονισμό των ομάδων στο κλινικό πεδίο.

Συν- δημιουργώντας σχέσεις και διαλόγους για την ψυχική ανθεκτικότητα, τα αποθέματα και το νόημα»

Φιλοσοφικές και θεωρητικές αρχές της εκπαιδευτικής δράσης

Σε  μια πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από τη ρευστότητα, την κοινωνική αποξένωση, την έλλειψη επικοινωνίας και τη συμπλοκότητα, η σύνδεση με τον εαυτό μας, ο αυτοσεβασμός, η  συναισθηματική  αυτεπίγνωση,  η συνάντηση, η επικοινωνία, η σύνδεση με τους άλλους ανθρώπους, μέσα σε ένα  χώρο αλληλοσεβασμού και αξιοπρέπειας,  αποκτούν  κεντρική σημασία για όλες και όλους μας.

Οι Συνηχήσεις είναι ένα πολυδύναμο, ψυχοθεραπευτικό κέντρο, στο οποίο θεραπευτές και θεραπεύτριες  από διαφορετικές  προσεγγίσεις προτείνουν ένα συνθετικό μοντέλο ψυχοθεραπείας, στο οποίο ο λόγος, το σώμα και η έκφραση κατέχουν ισοδύναμη αξία,  για τους ανθρώπους που αναζητούν υποστήριξη,  προκειμένου να  διαχειριστούν δυσκολίες ή να γνωρίσουν σε βάθος τον εαυτό τους.

Το θεραπευτικό μοντέλο που προτείνουμε στηρίζεται στην ιδέα ότι κάθε ένας και κάθε μια από εμάς είναι ξεχωριστός και ξεχωριστή και κατά συνέπεια, οι ανάγκες μας είναι εξατομικευμένες.

Βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας και της θεραπευτικής μας προσέγγισης είναι τα ακόλουθα:

  • Η ψυχοθεραπεία και η συμβουλευτική είναι ένας διάλογος, στον οποίο ισότιμα ο/η θεραπευτής/τρια αναζητούν  και δημιουργούν από κοινού  ένα χώρο ασφάλειας και σεβασμού, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να αφηγηθούν  με αξιοπρέπεια τα προβλήματα και τις δυσκολίες τους. Προτείνουμε και  ορίζουμε αυτό τον διάλογο σαν μια υποστηρικτική συνομιλία  στην οποία ο/η θεραπευτής/τρια δεν είναι κάποιος/α ειδικός που έχει τη δύναμη να ορίσει το σωστό και το λάθος για τη ζωή των ανθρώπων που τον/ την  εμπιστεύονται, αλλά είναι περισσότερο ένας/μια  διαλογικός/ή καθοδηγητής/τρια  που προσκαλεί τους ανθρώπους να φέρουν από κοινού στο φως την εμπειρία και την γνώση τους, καθώς όλοι είμαστε  ειδικοί να δώσουμε  τις κατάλληλες λύσεις και απαντήσεις για τις  ζωές μας.
  • Η θεραπευτική σχέση και  οι υποστηρικτικές συνομιλίες  είναι σημαντικό να αναγνωρίζουν  μια ταυτότητα αξίας και καταξίωσης  των ανθρώπων που αναζητούν βοήθεια και υποστήριξη. Έτσι, πιστεύουμε πως οι ζωές μας είναι γεμάτες από ένα πλούτο εμπειριών που  συνδέονται με  τα αποθέματα, τις  ικανότητες  και τις αξίες μας και πως είναι σημαντικό το  βλέμμα μας και η γλώσσα μας  να αναζητούν  και να αναδεικνύουν  αυτές τις πλευρές.

Είναι επίσης, σπουδαίο, εκτός από το να κατανοήσουμε τη δύναμη που ασκούν τα προβλήματα ή τα τραύματα στις ζωές μας, να αναγνωρίσουμε και να συνδεθούμε με τις πηγές και τις εμπειρίες δύναμης, στις οποίες έχουμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και τις δυσκολίες μας .

  • Πιστεύουμε πως οι άνθρωποι έχουν πολλές και διαφορετικές πλευρές,  πως μοιάζουν σαν μια πολύχρωμη βεντάλια, σαν ένα ουράνιο τόξο, στο οποίο κανένα  χρώμα δεν περισσεύει. Αυτό το ουράνιο τόξο το ορίζουμε  ως τον Πολυφωνικό εαυτό μας.
  • Προτείνουμε πως είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε  τις πλευρές και τις εσωτερικές φωνές που συγκροτούν  τον πολυφωνικό μας εαυτό, να τις αγαπήσουμε και να τις φροντίσουμε, καθώς όλες έχουν νόημα και μάς προσκαλούν σε αλλαγές και μετακινήσεις. Σε αυτό πλαίσιο αντιλαμβανόμαστε την ταυτότητα, όχι σαν μια παγιωμένη συνθήκη, αλλά  σαν μια δυναμική έννοια που εξελίσσεται και αλλάζει μέσα στο χρόνο
  • Θεωρούμε πως οι αλλαγές  και οι μετασχηματισμοί χρειάζονται χρόνο και ασφάλεια  και πως τα συναισθήματα αδυναμίας, ενοχής και ντροπής που νοιώθουμε όταν ζούμε μέσα στα προβλήματα  δεν χρειάζεται να μας ακινητοποιούν, αλλά να τα δούμε σαν μια ευκαιρία να συμφιλιωθούμε  και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να αναζητήσουμε φροντίδα και υποστήριξη.
  • Εκτιμούμε επίσης,  πως οι δυσκολίες ή οι αδυναμίες μας είναι σημαντικό να κατανοηθούν  μέσα ένα πλαίσιο σχέσεων με το περιβάλλον και τους σημαντικούς μας άλλους. 
  • Εστιάζουμε  στην σημασία της  αφήγησης  και πιστεύουμε πως όλοι και όλες μας έχουμε την δημιουργικότητα, την φαντασία και την ικανότητα να αφηγηθούμε πλούσιες και συναρπαστικές αφηγήσεις για την ιστορία μας, όταν νοιώσουμε πως δεν υπάρχει ο φόβος της επίκρισης και της απόρριψης. Οι αφηγήσεις είναι ο τρόπος να συνδεθούμε με τους άλλους, να τους γνωρίσουμε και να μας γνωρίσουν και είναι ακόμα μια ευκαιρία  να γίνουμε οι «συγγραφείς» της ιστορίας και της ζωής μας. Σύμφωνα με αυτή την ιδέα  οι αφηγήσεις μας δεν αφορούν μονάχα στο παρελθόν, αλλά επίσης, στο πως ονειρευόμαστε τον εαυτό, τις σχέσεις και τις ζωές μας στο μέλλον.
  • Προτείνουμε ένα συνθετικό μοντέλο ψυχοθεραπείας, καθώς αυτό που έχει σημασία δεν είναι η θεωρία μας, αλλά το ποια προσέγγιση ή θεραπευτική  μέθοδος ταιριάζει με τη προσωπικότητα, την ιστορία, τις ανάγκες και τα όνειρα των ανθρώπων και χωράει ολόκληρη την εμπειρία τους.

Μεθοδολογία

Το θεωρητικό και μεθοδολογικό μοντέλο με το οποίο σχεδιάζονται οι εκπαιδεύσεις βασίζεται στην ιδέα ότι μια εκπαιδευτική δράση είναι μια βιωματική και συνεργατική μετασχηματιστική εμπειρία μάθησης, η συμμετοχή στην οποία τροφοδοτεί τους ανθρώπους που συμμετέχουν σε αυτή με γνώσεις, ενώ ταυτόχρονα τους προσκαλεί σε αισθητικές μετακινήσεις σε σχέση με την οπτική και τη γλώσσα, με την οποία εργάζονται ως επαγγελματίες.

Στο Συστημικό Συνθετικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης (ΣΣΜΚΔ) εργαζόμαστε  μέσα από την εκτίμηση ότι  έχει μια ιδιαίτερη σημασία να προσκαλέσουμε τις ομάδες, τους οργανισμούς, τις κοινότητες και τα άτομα με τα οποία εργαζόμαστε να αξιοποιήσουν τα ατομικά ή συλλογικά αποθέματα, αλλά και να συνδεθούν με τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα όνειρά τους για το μέλλον. 

Η μεθοδολογία  μας  προσκαλεί τους/τις επαγγελματίες να  ενισχύουν μια οπτική και  μια γλώσσα καταξίωσης, με  σεβασμό στην μοναδικότητα  των ανθρώπων.

Στην προσπάθειά μας να ενισχύσουμε τον διάλογο, εργαζόμαστε τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά, αξιοποιώντας κάθε μορφή γλώσσας, όπως τον λόγο, τα εικαστικά μέσα, το σώμα, την τέχνη, την γραφή, το βίντεο, το κολάζ κ.α..

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλοδοξούμε να  αναδυθεί η γνώση  και η εμπειρία των μελών της ομάδας ώστε  να :

  • Αναπτύξουν διαλογικές και εναλλακτικές πρακτικές στην ψυχοθεραπεία και την συμβουλευτική  και τον συντονισμό ων ομάδων.
  • Να συνθέσουν μια πρακτική, στην οποία η θεωρία θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πράξη και το βίωμα άμεσα συνδεδεμένο με τη λογική και το συναίσθημα.
  • Να κατανοήσουν στο σύνολό της την πολυφωνία και τη σημασία του πολυφωνικού εαυτού και της αναστοχαστικής πράξης.
  • Να εργάζονται μέσα από μια γλώσσα και μια οπτική που επαναδιατυπώνει τις προσωπικές δυσκολίες, τις ματαιώσεις, τις απώλειες σε  μια πηγή από την οποία οι άνθρωποι μπορούν να  αναπτύξουν σχέσεις και πλαίσια  ενδυνάμωσης και ανθεκτικότητας.

Η εκπαιδευτική δράση απευθύνεται σε επαγγελματίες και συμβούλους ψυχικής υγείας, σε εμψυχωτές ομάδων, σε ειδικούς παιδαγωγούς, σε κοινωνικούς επιστήμονες, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις πρακτικές και τις εμπειρίες τους στο κλινικό πεδίο, δουλεύοντας ατομικά, σε ομάδες, με οικογένειες  και κοινότητες

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στο Συστημικό Συνθετικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης

Βασικά στοιχεία:

Πληθυσμός στόχος : Επαγγελματίες ψυχικής υγείας, φροντιστές/τριες – παιδαγωγοί/ές – θεραπευτές/τριες, με εμπειρία στο  εργασιακό πεδίο ή με εκπαίδευση σε  ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις

Οι διαφορετικές ειδικότητες συνδέονται μέσα από ειδικές θεματικές ενότητες αλλά αποτελούν μια κοινότητα μάθησης και εργάζονται στην κατεύθυνση της δημιουργίας δικτύου  καταξιωτικών επαγγελματιών.

Η εκπαίδευση βασίζεται στην μετασχηματιστική μάθηση, στην καταξιωτική παιδαγωγική πρακτική, στην συνεργατική προσέγγιση, στην πολυφωνική και διαλογική προσέγγιση και στις αφηγηματικές πρακτικές.

Ο βασικός θεωρητικός άξονας είναι ο κοινωνικός κονστραξιονισμός.

Σε όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής δράσης ενεργοποιούμε ομάδες :

  • Αναστοχασμού
  • Περιέργειας (οι επαγγελματίες  συνδέουν την καταξιωτική με άλλα πεδία που εκτιμούν ότι υπάρχουν δυνατότητες σύνθεσης )
  • Ασέβειας (ομάδες αποδόμησης   και εξέλιξης της εκπαιδευτικής  διαδικασίας)

Όλες οι ομάδες συνδέονται μεταξύ τους και  μέσα από τα  ημερολόγια αναστοχαστικής μάθησης ενισχύουν τη σύνδεση και τη βιωματική/συναισθηματική μνήμη της ομάδας.

Σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης αξιοποιούμε  την αναστοχαστική  πρακτική του fishing ball (γυάλα), τις προσομειώσεις, και τη μελέτη κλινικών περιστατικών.

Επιπλέον της εκπαίδευσης παρέχονται με συμβολικό κόστος:

  • Εκπαιδευτικό διήμερο σχετικά με τη συνεργατική εποπτεία και την εποπτεία ομοτίμων
  • Σταθερή ομάδα  εποπτικής υποστήριξης
  • Βασική εκπαίδευση στην υποδοχή του αιτήματος και στην συν-δημιουργία πεδίων ασφάλειας μέσω των συνεργατικών πρακτικών (Εργαζόμαστε σχετικά με τις ζώνες ασφάλειας και τις ζώνες απειλής).

Διάρκεια:

 Η εκπαίδευση θα είναι χωρισμένη σε δύο ξεχωριστούς κύκλους:

– 1ος κύκλος βασική εκπαίδευση, διάρκεια 15 Σαββατοκύριακα επί 12 ώρες = 180 ώρες

– 2ος κύκλος εμβάθυνση, διάρκεια 9 Σαββατοκύριακα επί 12 ώρες = 108 ώρες

Συνολική διάρκεια εκπαίδευσης: 288  ώρες και 120 ώρες δουλειά σε μικρές ομάδες ως πρακτική άσκηση με παρουσιάσεις, προσομοιώσεις και σχεδιασμό εργαστηρίων.

Κόστος ;

Το κόστος διαμορφώνεται ως  εξής

120  ευρώ ανά Σαββατοκύριακο, με διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις ανάγκες. Διαμόρφωση τιμής  για ανέργους/ες  και εργαζόμενους/ες  στο δημόσιο τομέα.

Προβλέπονται 2 θέσεις ως χορηγία για ανέργου/ες .

Δηλώσεις συμμετοχής έως τις 30 Ιουνίου 2020  στο  info@synixiseis.gr   καθώς και στο messenger.  

1ος Κύκλος: ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ – ΚΑΤΑΞΙΩΤΙΚΗ – ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ & ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ (Βασικές Δεξιότητες)

Σεπτέμβριος 2020  (27-28 /9)

Βασική Εισαγωγή στον Κοινωνικό Κονστρουξιονισμό και το Συστημικό Συνθετικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης (ΣΣΜΚΔ)

1η Μέρα:

Οι εκπαιδευόμενοι εισάγονται, αρχικά, σε αυτές τις θεωρητικές αρχές, με βιωματικό τρόπο και στη συνέχεια και με θεωρητικές εισηγήσεις.

  • Σύνδεση της ομάδας – συν κατασκευή τοπίων ασφάλειας

 Εργαζόμαστε με βιωματικά εργαστήρια των συστημικών  ομόκεντρων κύκλων, των τελετουργιών και της συν-κατασκευής τοπίων κοινών νοηματοδοτήσεων  (ιδέες για τον εαυτό, την ταυτότητα, το πλαίσιο, το φαντασιακό, το απόθεμα).

Οκτώβριος 2020  (17-18/10)

Το Συστημικό Συνθετικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης (ΣΣΜΚΔ)

(Το διευρυμένο Μοντέλο 4D.

Βασικές θεωρητικές αρχές και  βιωματικά εργαστήρια  της Καταξιωτικής  Συστημικής Διερεύνησης (Φιλοσοφία, Μοντέλο 4D, οι 5 βασικές αρχές

Βασικά στοιχεία: Κοινωνικός Κονστραξιονισμός, Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση, Διαλογικές – Πολυφωνικές Προσεγγίσεις, Αφηγηματικές Προσεγγίσεις, Συνεργατικές πρακτικές.

 

Νοέμβριος 2020  (21-22/20210

Διήμερο για την επικοινωνία

1η μέρα:

  • Βασικές θεωρίες επικοινωνίας σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο
  • Θεωρίες για τις αλλαγές και τους μετασχηματισμούς,
  • Θεωρίες για την παραγωγή του νοήματος
  • Η κουλτούρα  και ο οργανισμός που μαθαίνει 

2 μέρα:

  • Αναστοχαστικές πρακτικές, ερωτήσεις, ασέβεια, περιέργεια

Δεκέμβριος 2020 (12-13/12)

Διήμερο για τον κοινωνικό κονστραξιονισμό και τον κονστρουκτιβισμό.

Πρώτη μέρα:

  • Βασικές θεωρητικές αρχές  του Κοινωνικού Κονστραξιονισμού και του κονστρουκτιβισμού. Βιωματικά εργαστήρια.

Δεύτερη μέρα

  • Βασικές αρχές της Συντονισμένης Διαχείρισης του Νοήματος (Coordinated Management of Meaning – CMM)

Ιανουάριος 2021 (16-17/1)

Εισαγωγικό διήμερο για τον διαλογικό – πολυφωνικό εαυτό και την  Αφηγηματική προσέγγιση

Πρώτη μέρα

  • Η θεωρία της διαλογικότητας και η πολυφωνία  με έμφαση στις οικοθεωρίες για τον πολυφωνικό εαυτό (Bakhtin, Hermans) και στην αναδυόμενη ταυτότητα. Εργαστήρια για τον διάλογο, το διαλογικό φάσμα, τον πολυφωνικό εαυτό, την ταυτότητα που επικυρώνει.

Δεύτερη μέρα

  • Η Αφηγηματική προσέγγιση  με έμφαση στην διεργασία της επαναφήγησης, των εξαιρέσεων και των ρωγμών. Εστίαση στη σημασία των κυρίαρχων λόγων.

Φεβρουάριος   2021 (20-21/2)

Διήμερο για την συνεργατική προσέγγιση 

Πρώτη μέρα

  • Συνεργατική προσέγγιση: Συνομιλίες για το μη γνωρίζειν και τη γλώσσα. Βασικές αρχές στη θεραπεία, την εκπαίδευση και την εποπτεία. Μετασχηματίζουσα  μάθηση
  • Εργαστήριο συνεργατικής εποπτείας 

Δεύτερη μέρα

Η αξιοποίηση της συνεργατικής στο πεδίο της θεραπείας ) μετακινήσεις και πρακτικές 

  • . Βίντεο οικογένειας . Θεωρία ερωτήσεων.
  • Εργαστήριο συν-κατασκευής της γνώσης μέσα από την εμπειρία της ομάδας

Μάρτιος   2021 (20-21/2)

Διήμερο για την θεωρία του δεσμού και τις αφηγηματικές  πρακτικές  

 Εμβάθυνση στην κατανόηση των διεργασιών που αφορούν το σχετίζεσθαι και το δεσμό.

 1η μέρα:

  • Βασική εξοικείωση με τη θεωρία του δεσμού όπως αυτή συνδέεται με την αφηγηματική προσέγγιση
  • Η θεωρία του δεσμού στην ατομική θεραπεία, στην οικογενειακή θεραπεία και στη διεργασία της ομάδας 

2η μέρα:

Βιωματικά εργαστήρια

–        Εκδοχές και ποιότητες του δεσμού

Απρίλιος    2021(24-25/4)

Θεωρίες για το μετασχηματισμό και την αλλαγή. Θεωρία του χάους και μη γραμμικά συστήματα 

  • Μετασχηματισμός και αλλαγή- μη γραμμικά συστήματα
  • Οι ενδιάμεσοι μεταβατικοί χώροι της αλλαγής
  • Συνομιλίες για τις βιωμένες εμπειρίες και τις μορφές των αφηγήσεων
  • Βιωματικά εργαστήρια

Μάιος   2021 (15-16/5)

Ανθεκτικότητα

1η Μέρα:

  • Ορίζοντας την ανθεκτικότητα και την ευαλωτότητα σε διαφορετικές γλώσσες οπτικές και πραγματικότητες. Συν-κατασκευή  ενός κοινού νοήματος.
    Εργαζόμαστε στο πεδίο της γλώσσας (Μία ιδέα θα ήταν να εργαστούμε με τα λεξικά από διάφορες χώρες καθώς και με φωτογραφίες από διαφορετικούς πολιτισμούς).

Ανθεκτικότητα και ευαλωτότητα στην :

  • Αντικειμενική πραγματικότητα
  • Ψυχολογική πραγματικότητα

Η ανθεκτικότητα και η  ευαλωτότητα  όπως μελετώνται μέσα από την ατομική ψυχολογία και όπως μελετούνται μέσα από την συστημική οπτική ως εμπειρίες συν-κατασκευής.

  • 2η μέρα:
  • Η νευροβιολογια της ενσυναισθησης. Πώς αλληλεπιδρά με την ψυχική ανθεκτικότητα.

Βιωματικές-σωματικές ασκήσεις ενσυνειδητότητας, που ενδυναμώνουν την ψυχική ανθεκτικότητα.

  • Η σημασία του δεσμού. Η φύση, η εμπειρία του τραύματος, χαρακτηριστικά του εαυτού, ιδιότητες του συστήματος.

– Η επίδραση των θετικών και αρνητικών γεγονότων στην ζωή μας.
Πώς τα θετικά γεγονότα μπορούν να ενισχύσουν την  ανθεκτικότητα; Πώς από τα αρνητικά γεγονότα μπορούμε να αντλήσουμε δύναμη. Η σημασία της αναπλαισίωσης.

Ανθεκτικοί ή ευάλωτοι άνθρωποι ή Ανθεκτικά και ευάλωτα συστήματα; Πώς συν-οικοδομούνται.
Ιούνιος 2021  (12-13/6/2021)

Συν-κατασκευάζοντας   τοπία ανθεκτικότητας- πρώτο μέρος : Διευκολύνοντας την ανάδυση και ενδυνάμωση των αποθεμάτων μέσα στη διεργασία του σχετίζεσθαι (ολομέλεια των ομάδων  Αθήνας και Βόλου στον Βόλο)

  • Ability spotting. Εστίαση στα εναλλακτικά spotting : emotional spotting, care spotting – ethical spotting

Ιούλιος 2021 (3-4/7/2021)

Συν-κατασκευάζοντας   τοπία ανθεκτικότητας- δεύτερο μέρος: Dreaming – Η σημασία του φαντασιακού για την ανάληψη ευθύνης και την αλλαγή

  • Εργαστήριο Dreaming
  • Πώς συνομιλούν τα ατομικά με τα συλλογικά όνειρα
  • Ονειροτοπία
  • Θεωρητική εισήγηση

Σεπτέμβριος 2021  β ’ μέρος για την ανθεκτικότητα 911-12/09/2021)

  • Η σημασία των κατασκευών και των συλλογικών και ατομικών αναπαραστάσεων για το τραύμα.
  • Συνομιλίες για την ευγνωμοσύνη και την αισιοδοξία, τη συγχώρεση το δώρο.
    Η σημασία της προσαρμογής σε μία καινούργια εμπειρία.
    Στρατηγικές για τη διαχείριση του τραύματος.
    Η σημασία και η κατανόηση της προθετικότητας, του κινήτρου και του νοήματος ζωής.
  • Η ευαλωτότητα και η ανθεκτικότητα όπως καταγράφεται σε διαφορετικές περιοχές της εμπειρίας μας.
  • Ο ρόλος των Τεχνών ως μέσο ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας. Πώς ανταποκρίνεται το σώμα στην αλληλεπίδραση με τα ερεθίσματα που λαμβάνει μέσω της συνύπαρξης και πώς ανταποκρίνεται στην ψυχική ανθεκτικότητα.

Οκτώβριος 2021  (9-10/10/2021)

 Εναλλακτικές μορφές αφήγησης στην Καταξιωτική πρακτική και την ανθεκτικότητα- πρώτο μέρος: Το σώμα ως  μέσο αφήγησης για τον απόθεμα και το φαντασιακό

Δραματοθεραπεία, σωματική έκφραση-χοροθεραπεία, ψυχόδραμα, παραμύθι, εικαστικές πρακτικές

Νοέμβριος 2021

.   Εναλλακτικές μορφές αφήγησης στην Καταξιωτική πρακτική- δεύτερο μέρος: Το σώμα ως  μέσο αφήγησης για τον απόθεμα και το φαντασιακό!

  • Δραματοθεραπεία, σωματική έκφραση-χοροθεραπεία, ψυχόδραμα, παραμύθι, εικαστικές πρακτικές, θεραπευτική γραφή.  

Δεκέμβριος  2021- Ολοκλήρωση  πρώτου κύκλου

Δουλεύοντας με τις Περιοχές Οργάνωσης της Ανθρώπινης εμπειρίας – η σημασία της Συμπερίληψης

1η μέρα:

  • Συνομιλίες για την αισθητική και την ηθική στο Συστημικό Συνθετικό Μοντέλο Καταξιωτικής Διερεύνησης
  • Εργαστήρια με το Ethical spotting και την πρακτική της περσόνας
  • Έμφαση στον ηθικό αναστοχασμό και την έννοια της σχεσιακής υπευθυνότητας

2η μέρα:

  • Συνομιλίες για την ετεροκανονικότητα και τη σημασία της δημιουργίας τοπίων ασφάλειας και συμπερίληψης

2ος Κύκλος: ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ – ΚΑΤΑΞΙΩΤΙΚΗ – ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ & ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ (Εμβάθυνση και ειδικές θεματικές)

Ιανουάριος 2022 

Εμβαθύνοντας στα αποθέματα. Η ιστορικότητα και τα πολλαπλά επίπεδα των αποθεμάτων μας – Δουλεύοντας με το Γενεόγραμμα: Α μέρος

  • Εναλλακτικά γενεογράμματα : Καταξιωτικό, αφηγηματικό, γενεόγραμμα τοπίου, κοινοτικό γενεόγραμμα (communitygenogram), διαπολιτισμικό γενεόγραμμα (culturalgenogram) 

Φεβρουάριος 2022

Εμβαθύνοντας στα αποθέματα.

Η ιστορικότητα και τα πολλαπλά επίπεδα των αποθεμάτων μας – Δουλεύοντας με το Γενεόγραμμα: Β μέρος

  • Εναλλακτικά γενεογράμματα : Καταξιωτικό, αφηγηματικό, γενεόγραμμα τοπίου, κοινοτικό γενεόγραμμα (communitygenogram), διαπολιτισμικό γενεόγραμμα (culturalgenogram) 

Μάρτιος 2022

Γενεόγραμμα ομάδας και δυναμική της ομάδας

Απρίλιος 2022

  • Θεωρίες  για το τραύμα με έμφαση στις επιδράσεις που έχει το τραύμα στην παιδική ηλικία.
  • Θεωρία για το πένθος
  • Παρουσιάσεις θεωρίας και εργαστήρια από την ομάδα

Μάιος 2022

  • Παρουσιάσεις θεωρίας και εργαστήρια από την ομάδα

Ιούνιος 2022

Ολοκληρώνοντας την εξελικτική μας διαδρομή με απαρτίωση και ευγνωμοσύνη

  • Το καταξιωτικό δέντρο
  • Το δώρο

Ανοικτή δράση -ημερίδα

Ειδικές θεματικές που  θα αναπτυχθούν σε θεματικά εργαστήρια:

Η σημασία των ερωτήσεων στην ατομική θεραπεία, την οικογενειακή θεραπεία & τη διεργασία ομάδας (Carl Tom, κτλ)

Σεπτέμβριος 2020  12-13/9/2020

 Παράρτημα

Συστημική Επιστημολογία – Οι ρίζες (για επαγγελματίες που δεν διαθέτουν προηγούμενη συστημική εκπαίδευση) Α’ Μέρος:

Βασική εισαγωγή στη θεωρία γενικών συστημάτων, με έμφαση στη μεθοδολογία που συνδέεται με την Καταξιωτική.

(- Η έννοια του συστήματος. Βασικές αρχές. Ανοιχτά & Κλειστά συστήματα. Θετική & Αρνητική συνέργεια, κτλ.

 – Α’ Κυβερνητική: Μέρος και όλο, όρια, κανόνες, πλαίσιο

-Β’ Κυβερνητική: Ο παρατηρητής και η αλληλεπίδραση με το παρατηρούμενο σύστημα [von Foerster, Boscolo-Bertrado]

– Κονστρουκτιβισμός [Maturana & Varela, von Foerster, von Glasersfeld]

– Η θεωρία των αυτοποιητικών συστημάτων

– Bateson: Ο χάρτης και οι αναπαραστάσεις.  Η διαφορά που κάνει την διαφορά. Διπλό μήνυμα.

  • equilibrium, κτλ)

Ειδικότερα,  εστίαση στις ιδέες του Bateson σχετικά με την αναπαράσταση του τοπίου και  την διαφορά ως πληροφορία. Επίσης, εστίαση στις συνομιλίες για τις έννοιες της αυτό-αναφοράς και της αυτοποίησης.

Απευθύνεται σε  μέλη της ομάδας που δεν έχουν προηγούμενη εκπαίδευση στην συστημική θεωρία.

Η εκπαίδευση γίνεται μέσω θεωρητικών εισηγήσεων και βιωματικών εργαστηρίων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *