ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ στο Διαδικτυακό Εργαστήριο Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ)

Κοινοποίηση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ στο Διαδικτυακό Εργαστήριο Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ)

“…Τίποτε δεν υπάρχει και δεν υπήρξε τίποτε παρά μονάχα ό,τι εγώ πρόλαβα να σκεφτώ…”

(Γιώργος Χειμωνάς)

Το Διαδικτυακό Εργαστήριο με τίτλο, “Οικοδομώντας γερά θεμέλια” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 7 Μαΐου  2023, 10π.μ.-2μ.μ.

Συντονίστρια: Elena Skarpidou σε συνεργασία με τις ΣΥΝΗΧΗΣΕΙΣ – ΚΕ.ΣΥ.ΚΕ.ΨΥ. ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ https://synixiseis.gr/

Κάθε Εργαστήριο είναι αυτόνομο και μπορείτε να επιλέγετε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σας.

Σύντομη περιγραφή του Εργαστηρίου

Τα άτομα που εκπαιδεύουν/φροντίζουν παιδιά και νεαρά άτομα χρειάζονται κατάρτιση στη Σεξουαλική Εκπαίδευση καθώς και να είναι ανοιχτά και άνετα με το θέμα, να έχουν μεγάλο κίνητρο για τη διδασκαλία του και να είναι αφοσιωμένα στις Βασικές Αρχές της Συμπεριληπτικής- Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ). Σημαντικές προϋποθέσεις είναι από τη μία, η προθυμία των ατόμων αυτών να αναστοχαστούν τις δικές τους στάσεις απέναντι στη σεξουαλικότητα και στις αξίες και τους κανόνες της κοινωνίας καθώς θα αποτελέσουν πρότυπα για τα εκπαιδευόμενα άτομα και από την άλλη να χρησιμοποιούν διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας που αντιμετωπίζουν τις κοινωνικές πιέσεις και αγγίζουν τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών και των νεαρών ατόμων (WHO, 2010).

Στη Σεξουαλική Εκπαίδευση εμείς τα ίδια είμαστε το βασικό εργαλείο. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό παράλληλα να δουλεύουμε διαρκώς με την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή μας, να αναστοχαζόμαστε τις διαδρομές μας, να χτίζουμε και να γκρεμίζουμε. Να ενισχύoυμε το προσωπικό μας ιδίωμα γεφυρώνοντας τις γνώσεις για τη ΣΟΣΕ με τις γνώσεις για τον εαυτό μας.

Ατζέντα 4ου Εργαστηρίου: “Οικοδομώντας γερά θεμέλια”

  1. “Η πυξίδα μου” – Βασικές Αρχές της ΣΟΣΕ
  • “Ακολουθώντας τη βασιλική οδό” – Ενδυνάμωση της Αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης
  • “Έχω, δεν έχω” – Τα δυνατά μου σημεία, τι χρειάζομαι ακόμη
  • “Οι προσωπικές μου διαδρομές” – Θεωρίες και πηγές έμπνευσης που διευκολύνουν τους στόχους της ΣΟΣΕ
  • “Βήμα – βήμα” – Σχεδιασμός αποτελεσματικών προγραμμάτων ΣΟΣΕ
  • “Το ρεπερτόριό μου” – Εξερεύνηση ενεργητικών, βιωματικών και συμμετοχικών μεθόδων μάθησης
  • “Με το δικό μου σακουλάκι στο μύλο” – Πώς επιλέγω μια δραστηριότητα, Κριτήρια
  • “Πού είμαι και πού πάω;” – Η σημασία του κριτικού αναστοχασμού

Κόστος συμμετοχής: 30 ευρώ

Η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται ηλεκτρονικά: https://forms.gle/4gTWGtsKDcRLr2qTA

(Τα άτομα που έχουν παρακολουθήσει προηγούμενα Εργαστήρια και έχουν συμπληρώσει την αίτηση συμμετοχής, μπορούν να στείλουν μόνο ένα e-mail στο οποίο θα δηλώνουν τη συμμετοχή τους)

Πληροφορίες: τηλ. 6944510403 – sexualeducationgr@gmail.com  

  • Θα δοθεί υποστηρικτικό υλικό
  • Δεν απαιτείται κάποια προηγούμενη εκπαίδευση
  • Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

……………………………….

Περισσότερα για τα Διαδικτυακά Εργαστήρια Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ)

Ανταποκρινόμεν@ στην όλο και αυξανόμενη ανάγκη για εκπαίδευση εκπαιδευτριών/-ών Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης, υλοποιούμε μια σειρά σχετικών Διαδικτύων Εργαστηρίων.

Τα Διαδικτυακά Εργαστήρια απευθύνονται:

  • σε εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης παιδιών και εφήβων, να αναλάβουν τη συγκεκριμένη θεματική στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα» ή/και να εισάγουν σχετικές θεματικές στις εκπαιδευτικές πρακτικές τους.
  • σε πτυχιούχους και φοιτήτριες/-ές τμημάτων ψυχολογίας, παιδαγωγικής, καθηγητικών σχολών και τμημάτων ανθρωπιστικών επιστημών,
  • σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, θετροπαιδαγωγούς, άτομα που φροντίζουν παιδιά και νεαρά άτομα σε κοινωνικές δομές ευάλωτων πληθυσμών
  • σε στελέχη εκπαίδευσης και γενικότερα σε άτομα που σχεδιάζουν εκπαιδευτικές πολιτικές και συναφή προγράμματα.

Ο γενικότερος σκοπός των Εργαστηρίων είναι να ενισχύσει τις γνώσεις, να καλλιεργήσει δεξιότητες και στάσεις, να προσφέρει πρακτικά εργαλεία αλλά και πηγές αυτομόρφωσης και έμπνευσης, ώστε τα άτομα που θα συμμετέχουν να αισθάνονται καλά προετοιμασμένα για την υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, προγραμμάτων, εργαστηρίων κ.α.

Ο απώτερος στόχος είναι να ενισχύσει την επένδυση της εμπειρίας αυτής στις εκπαιδευτικές πρακτικές τους καθώς επίσης και στην προσωπική και κοινωνική τους ζωή, στα ατομικά και συλλογικά όνειρά τους.

Μια ακόμη βασική επιδίωξη των Εργαστηρίων είναι να καλλιεργήσει στα συμμετέχοντα άτομα μηχανισμούς διαρκούς ενδοσκόπησης και την επίγνωση της ευθύνης ότι μέσα από τη δική τους προσπάθεια συνδιαμορφώνεται η συλλογική αφήγηση για τα φύλα και τη σεξουαλικότητα.

Η συνολική προσέγγιση βασίζεται στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού.

Περισσότερα για τις αρχές, τις θεματικές, τις μεθόδους και τους στόχους των Εργαστηρίων…

Με διαρκή σύνδεση των θεματικών, των μεθόδων και των στόχων με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Δικαιώματα του Παιδιού, το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό και τον Τεχνικό Οδηγό της UNESCO για τη Συμπεριληπτική-Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ) και τις οδηγίες του ΠΟΥ, θα εργαστούμε σε ένα δημοκρατικό, υποστηρικτικό περιβάλλον ασφάλειας, σεβασμού, μη βίαιης επικοινωνίας, ισότητας και συμπερίληψης σαν αυτό που χρειάζεται να δημιουργούμε στην τάξη. Θα επιχειρήσουμε να επανα-νοηματοδοτήσουμε ζητήματα όπως οι κυρίαρχοι λόγοι για τα φύλα και τη σεξουαλικότητα και οι δυναμικές επιβολής τους, οι νοηματικές διχοτομήσεις στις αρσενικές και θηλυκές πλευρές μας, η ντροπή, η ενοχή, οι φοβίες και η λογοκρισία της ερωτικής/σεξουαλικής επιθυμίας – όλα αυτά που μας απομακρύνουν από την επιθυμία μας, δημιουργούν εμπόδια στην κατανόηση και συμπερίληψη της ετερότητας και καθυστερούν τους μετασχηματισμούς που ονειρευόμαστε στο σχολείο και στην κοινωνία.

Πολλά από τα ζητήματα που διαπραγματεύεται η Συμπεριληπτική-Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ) συνδέονται με ταυτίσεις και προκαταλήψεις που δια μέσου εσωτερικεύσεων κληρονομήσαμε από την οικογένεια και τις/τους προγόνους μας, αλλά και από την Ιστορία και την κουλτούρα, τα οποία ενδέχεται να οδηγούν σε συμπαγείς, άκαμπτους, μη συμπεριληπτικούς τρόπους επικοινωνίας, συχνά παρά τη θέλησή μας. Θα επιχειρήσουμε να συζητήσουμε για όλα αυτά, να τα δούμε από διαφορετικές οπτικές γωνίες, να αποδομήσουμε τους τρόπους οργάνωσής τους και να τα επανα-νοηματοδοτήσουμε διερευνώντας τις επιδράσεις τους στο παρόν το οποίο μπορεί να εμπλουτίζεται απεριόριστα όταν αξιοποιείται ο πολιτιστικός κρίκος με το παρελθόν.

Θα εργαστούμε επίσης, πάνω στις πολλαπλές πτυχές της σεξουαλικότητας, του έρωτα, του ερωτισμού και της απόλαυσης στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, αφουγκραζόμενες/-οι όλες τις σεξουαλικές ταυτότητες να μεταφέρουν τα δικά τους νοήματα και να συν-διαμορφώνουν το λόγο περί σεξουαλικότητας.

Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, η θεωρία παρουσιάζεται συνοπτικά και δίνονται πληροφορίες, ιδέες, προτάσεις και βιβλιογραφία για περαιτέρω μελέτη καθώς και παραδείγματα και καλές πρακτικές για την ενίσχυση του σχεδιασμού και της υλοποίησης προγραμμάτων ΣΟΣΕ. Η στόχευση είναι επίσης στη βιωματική γνώση, στην προσωπική ενδυνάμωση, στο ξεπέρασμα της ντροπής, στην ενίσχυση εσωτερικών μετασχηματιστικών διεργασιών για να διευρυνθούν οι μέθοδοι και οι στρατηγικές δημιουργίας χώρων όπου οι μαθήτριες/-ές θα αισθάνονται ασφάλεια αλλά και ενδιαφέρον να εκφράσουν και να συζητήσουν διαφορετικές απόψεις, ερωτήματα, ανησυχίες και εμπειρίες με αυθεντικό και δημιουργικό τρόπο, αλλά και με σεβασμό για κάθε ετερότητα.

Θα προτείνουμε σύγχρονες δημοκρατικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις και προσεγγίσεις μέσω της Τέχνης που εμπεριέχουν τη συνεργασία, τον ανοιχτό διάλογο και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, ενοποιούν τη γνωσιακή μάθηση με τη μάθηση μέσω συναισθημάτων και εμπειριών και ενδυναμώνουν προς την κατεύθυνση της προσωπικής και κοινωνικής αλλαγής.

Αναγνωρίζοντας την περιπλοκότητα και την πολυθεματικότητα της σεξουαλικής εκπαίδευσης θα αντλήσουμε πληροφορίες από σχετικά επιστημονικά πεδία, όπως τις σύγχρονες θεωρίες των Σπουδών Φύλου, της Κοινωνιολογίας, της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, της Ψυχανάλυσης, της Ψυχολογίας, της Παιδαγωγικής, της Γλωσσολογίας, της Φιλοσοφίας, της Ιστορίας, της Βιολογίας, της Βιοηθικής, των Επιστημών της υγείας κ.α. εστιάζοντας στην εφαρμοσμένη διάστασή τους και τη διασύνδεση των θεωρητικών προσεγγίσεων με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.

Σύντομο βιογραφικό

Η Έλενα Σκαρπίδου είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συντονίστρια ομάδων εφήβων, με θέμα τη Συμπεριληπτική-Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ) στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας από το 2002.

Επίσης είναι εκπαιδεύτρια Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης σε ομάδες εκπαιδευτικών και γονέων και έχει εμπειρία στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών βιωματικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικών παιχνιδιών σε θέματα που αφορούν τη Συμπεριληπτική-Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ), τις Έμφυλες Σχέσεις, τον ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβικό εκφοβισμό και την αναγνώριση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιών, εφήβων και εκπαιδευτικών στο σχολείο.

Έχει συμμετάσχει στη συγγραφική ομάδα του Ευρωπαϊκού έργου HOMBAT την ομοφοβία/τρανσφοβία στα σχολεία, του Ευρωπαϊκού έργου FAROS για τα εγκλήματα μίσους κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και του Ευρωπαϊκού έργου GEM για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας. Επίσης, υλοποίησε τις επιμορφώσεις του Ευρωπαϊκού έργου Strengthening LGBTQI+’s Voice in Politics (VoiceIt) για τη συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στις διαδικασίες λήψης πολιτικών αποφάσεων.

Συμμετείχε επίσης στη συγγραφή του εκπαιδευτικού εργαλείου «Το σχολείο που μας χωράει» στο πλαίσιο συνεργασίας του Πολύχρωμου Σχολείου με τον ΟΚΑΝΑ για την καταπολέμηση του αποκλεισμού στη σχολική κοινότητα καθώς και στην ομάδα οργάνωσης και σχεδιασμού εκπαιδεύσεων στη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση του προσωπικού των παραρτημάτων παιδικής προστασίας της Περιφέρειας Αττικής, μια συνεργασία των Συνηχήσεων με το Πολύχρωμο Σχολείο.

Επίσης, είναι πιστοποιημένη επιμορφώτρια του ΕΚΔΔΑ και συμμετείχε στο σχεδιασμό και συγγραφή επιμορφωτικού υλικού για την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, με θέμα «Διασφάλιση της ισότητας και των δικαιωμάτων των ατόμων της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ στη δημόσια διοίκηση» και στην υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος ως επιμορφώτρια.

Από το 2017 είναι υπεύθυνη του Τομέα Εκπαίδευσης του Πολύχρωμου Σχολείου, ΜΚΟ που αναδεικνύει το θέμα των διακρίσεων γύρω από ζητήματα Σεξουαλικού Προσανατολισμού, Ταυτότητας, Έκφρασης και Χαρακτηριστικών Φύλου στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο και προωθεί τη συμπερίληψη. http://rainbowschool.gr/

Επίσης είναι συνεργάτιδα των Συνηχήσεων https://synixiseis.gr/ και ιδρυτικό μέλος της Intersex Greece (ΜΚΟ για τα δικαιώματα των ίντερσεξ ατόμων). https://intersexgreece.org.gr/

Έχει κατά καιρούς εργαστεί ως αρθρογράφος και αρχισυντάκτρια σε περιοδικά free press και έχει μεταφράσει από τα αγγλικά το βιβλίο, «Το πλουσιόπαιδο και άλλες ιστορίες», Francis-Scott Fitzerald, εκδόσεις Ερατώ

Site για τη Συμπεριληπτική-Ολοκληρωμένη Σεξουαλική Εκπαίδευση (ΣΟΣΕ): https://sexualeducation.gr/

Διαβάστε επίσης: Queer παιδιά, η αόρατη ευάλωτη ομάδα

Κοινοποίηση

Ρωτήστε μας ότι σας ενδιαφέρει συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα

137 Seacoast Ave, New York, NY 10094
+1 (234) 466-9764
Excuisite food, unforgettable atmosphere...